En variant av ceasardressing

IMG_0824

Just dressingar av alla dess former blir jag allt mer sugen på att prova. Det är lätt att alltid använda det gamla vanliga, som för mig är olivolja och någon typ av vinäger. Men då jag hittade ett recept på ceasardressing, med ingredienser jag mår bra av, så fick den agera dressing till lunchsalladen. I salladen hade jag mangold, spenat, purjolök, tomat, paprika, soltorkade tomater, gurka och pumpakärnor. Till salladen åt jag även dessa zucchinifrallor, och drack en juice gjord på 3 stora morötter, 2 äpplen, 2 selleristjälkar och en stor bit ingefära.

Recept dressing: 1/2 cup vatten, 3/4 cup cashewnötter, 1/4 cup olivolja, 3 msk näringsjäst, 1 tsk salt, 1/3 citronsaft, 1 msk äpplecidervinäger, 2 vitlöksklyftor, 1.5 dadlar, 1-1.5 tsk hela pepparkorn

Tillagning: Mixa alla ingredienser till en slät konsistens och servera med en sallad eller annan måltid. Jag provade även den till lax, potatis och sallad vilket var jättegott.

Leave a comment